ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σύμφωνα με τις διακηρύξεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε θέματα Ψυχικής Υγείας εμπεριέχει τα βασικά χαρακτηριστικά για τη δημιουργία σχολείων και κοινοτήτων που προάγουν την ευημερία των μαθητών, των υγιών πολιτών και της κοινωνίας αντίστοιχα. Στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης για την Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας στην Κοινότητα, το Κέντρο Ημέρας «Γαλήνη» πραγματοποιεί σεμινάρια σε Εκπαιδευτικούς και Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με τίτλο:
«Πρόληψη των Ψυχοκοινωνικών Προβλημάτων στα Σχολεία και Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας»
Το Κέντρο Ημέρας «Γαλήνη» στοχεύει στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Πρόληψη για την Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας του πληθυσμού. Το Επιστημονικό Προσωπικό μετά από πλήθος αιτημάτων και παρατηρώντας πως το σχολείο εμφανίζει έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό ψυχοκοινωνικών προβλημάτων, σχετιζόμενο άμεσα με τα κοινωνικά αδιέξοδα, θεώρησε αναγκαία την διεξαγωγή κύκλου εκπαιδευτικών σεμιναρίων.
Τα σεμινάρια θα διεξαχθούν σε 8ωρες εβδομαδιαίες συναντήσεις ανά θεματική ενότητα, με κύριο θέμα την Πρόληψη των Ψυχοκοινωνικών Προβλημάτων στα Σχολεία και την Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας των εκπαιδευτικών και των γονέων και κατ’ επέκταση των μαθητών στα συγκεκριμένα σχολεία.
Αναλυτικότερα, οι θεματικές ενότητες θα αφορούν:
Α) Ενημέρωση για τα φαινόμενα της ενδοσχολικής και ηλεκτρονικής βίας (bullying, e-bullying) των μαθητών και Εκπαίδευση σε τρόπους διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων (anti-bullying programs) στο σχολείο.
Β) Ενημέρωση για τις Συναισθηματικές Δυσκολίες: Άγχος, Κατάθλιψη και άλλα. Εκπαίδευση σε Τεχνικές διαχείρισης της συμπεριφοράς για παρεμβάσεις σε παιδιά Σχολικής και Εφηβικής Ηλικίας
Γ) Εκπαίδευση στη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στα παιδιά
Δ) Ενημέρωση για την επίδραση των Ψηφιακών Μέσων στο παιδί. Τρόποι Πρόληψης από την Ηλεκτρονική Εξάρτηση.
Το ανωτέρω εκπαιδευτικό Πρόγραμμα θα λάβει χώρα τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2014.
Στόχοι:
Με την εφαρμογή του Εκπαιδευτικού Προγράμματος η επιστημονική ομάδα στοχεύει και αναμένει τα εξής αποτελέσματα:
Τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης θα ολοκληρωθούν με την χορήγηση σταθμισμένων ερωτηματολογίων.
Μεθοδολογία:
Η πραγματοποίηση των στόχων προϋποθέτει την υλοποίηση τριών φάσεων:
Ø Πρώτη φάση:
Προεργασία που αφορά την ενημέρωση καθηγητών και γονέων από σχολεία που έχουν αναφέρει προβλήματα με μαθητές
Ø Δεύτερη φάση : Υλοποίηση της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και των γονέων σε συνεργασία με εξειδικευμένους εξωτερικούς συνεργάτες. Περιλαμβάνει 5ωρες θεωρητικές εισηγήσεις και 3ωρες προσομοιώσεις δραστηριοτήτων και βιωματικές ασκήσεις.
Ø Τρίτη φάση: Παρουσιάσεις περιστατικών για την εκπόνηση τρόπου παρέμβασης από τους συμμετέχοντες και συμπεράσματα και προτάσεις.